Returnering

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Ved køb af julegaver (Gælder alle ordrer afgivet fra 1/11/20XX og frem til d. 21/12/20XX) har du 14 dages fortrydelsesret fra d. 24. December.

For at fortryde dit køb bedes du benytte vores Returportal.
For at benytte returportalen skal du have dit ordrenummer samt den e-mail adresse du benyttede i forbindelse med dit køb.

Ønsker du ikke at benytte returportalen, kan du alternativt sende en mail til info@tojkurven.dk, og vedhæfte en udfyldt fortrydelsesformular.

BEMÆRK: Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked, eller ved at undlade at afhente din pakke i pakkeshoppen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de direkte omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale de evt. fragtomkostninger.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Herefter kan du aflevere pakken i en GLS Pakkeshop.
Husk at bede om at få en kvittering for afsendelsen af din pakke.
Kvitteringen er dit bevis på at pakken er afsendt.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Tøjkurven.dk
v/Høyrup
Industrivej 2
9750 Østervrå

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Tøjkurven.dk
v/Høyrup
Industrivej 2
9750 Østervrå

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

For at starte en reklamationssag bedes du benytte vores Returportal.
Vælg årsagen “Reklamation” i returportalen, og beskriv detaljeret varens fejl/mangler i kommentarfeltet.
Ønsker du ikke at benytte returportalen, kan du alternativt sende en mail til info@tojkurven.dk, og beskrive varens fejl/mangler.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.