Handelsbetingelser

Vores adresse er:
Tøjkurven.dk v/Høyrup
Industrivej 2
9750 Østervrå
Tlf. 98 95 10 05
E-mail: info@tojkurven.dk
CVR: 34 37 50 38.

Betaling
På Tøjkurven.dk kan du betale med følgende kort: Dankort, Visa, MasterCard, Maestro samt Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet for varerne trækkes først når varerne afsendes fra Tøjkurven.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Alle priser på webshoppen er angivet i DKK (Danske kroner).

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Vi samarbejder med Anyday om fair delbetaling
I samarbejde med Anyday tilbyder vi dig, at du kan købe dine varer i dag og dele din betaling op over flere måneder.
Delbetaling med Anyday koster dig ikke noget, og der er ingen pludselige renter eller
gebyrer.
På alle vores produkter vil du se Anydays price-widget, ved at klikke kan du få information omkring Anyday og se, hvordan betalingsplanen for dit køb vil se ud.

Hurtige fakta om Anyday

Altid rente- og gebyrfri delbetaling
Køb for op til 30.000 kr.
Del din betaling op over flere måneder
Hurtigt kredittjek og oprettelsesproces
Ingen ubehagelige overraskelser

Hvordan fungerer Anyday?

Anyday fungerer således, at du vælger dine ønskede produkter.
Herefter vælger du at betale med
Anyday.
Er du ikke allerede oprettet hos Anyday, skal du igennem en hurtig oprettelsesproces, hvor du opretter dig med dit NemID.
Du betaler første rate af købet med det samme. Det resterende beløb vil dernæst blive fordelt ud over de efterfølgende måneder, hvor Anyday automatisk trækker beløbet på den sidste bankdag i måneden.
Du kan altid se, hvornår du skal betale, og hvad du skal betale.
Du kan købe for helt op til 30.000 kr. med Anyday.
Vi betaler som forretning et transaktionsgebyr til Anyday for at sikre, du altid kan dele din betaling rente- og gebyrfrit.

Betingelser for brug af Anyday
Du skal være 18 år
Du skal have et gyldigt betalingskort
Du skal have registreret adresse i Danmark
Du må ikke have hemmelig adresse
Du skal have et beløb svarende til første rate af dit ønskede køb tilgængelig på din konto
Du må ikke være registreret som dårlig betaler
Du skal kunne kreditgodkendes

Hvem er Anyday?
Anyday er en danskejet virksomhed placeret i Aarhus, som beskæftiger sig med online betalinger.
Menneskene bag virksomheden har alle stor erfaring fra den finansielle verden og e-handel. Anyday er desuden en E-mærket virksomhed.
Du kan læse mere om Anyday ved at besøge deres website: Anyday.io

Levering
Tøjkurven.dk afsender alle ordrer med GLS.
Leveringstiden er 1-4 hverdage i hele Danmark.
Fragtpriser fremgår i betalingsprocessen.
Fragtpriserne varierer alt efter forsendelsesmetoden som vælges.
Du kan vælge at få din ordre leveret på én af følgende måder:
GLS Pakkeshop (Som du selv vælger ved check ud). Pris: 50 kr. (GRATIS ved ordrer over 499,-)
GLS Erhvervspakke. Pris: 60 kr.
GLS til Privatadresse. Pris: 75 kr.
Click & collect – Afhent i vores butik – Industrivej 2, 9750 Østervrå.

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Ved køb af julegaver (Gælder alle ordrer afgivet fra 1/11/20XX og frem til d. 21/12/20XX) har du 14 dages fortrydelsesret fra d. 24. December.

For at fortryde dit køb bedes du benytte vores Returportal.
For at benytte returportalen skal du have dit ordrenummer samt den e-mail adresse du benyttede i forbindelse med dit køb.

Ønsker du ikke at benytte returportalen, kan du alternativt sende en mail til info@tojkurven.dk, og vedhæfte en udfyldt fortrydelsesformular.

BEMÆRK: Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked, eller ved at undlade at afhente din pakke i pakkeshoppen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de direkte omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale de evt. fragtomkostninger.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Husk at bede om at få en kvittering for afsendelsen af din pakke.
Kvitteringen er dit bevis på at pakken er afsendt.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Tøjkurven.dk
v/Høyrup
Industrivej 2
9750 Østervrå

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Tøjkurven.dk
v/Høyrup
Industrivej 2
9750 Østervrå

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

For at starte en reklamationssag bedes du benytte vores Returportal.
Vælg årsagen “Reklamation” i returportalen, og beskriv detaljeret varens fejl/mangler i kommentarfeltet.
Ønsker du ikke at benytte returportalen, kan du alternativt sende en mail til info@tojkurven.dk, og beskrive varens fejl/mangler.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Høyrup v/Karsten Dahl Høyrup og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på tojkurven.dk er Høyrup v/Karsten Dahl Høyrup
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tojkurven.dk.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Tøjkurven.dk via mail: info@tojkurven.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.09.2023